食料たくさん、そしてライブ

休みの日は、フルーツや野菜を買い込んでしまいますが、先日も、こりゃ一人暮らしとは思われないだろうなというくらいの量を買ってしまいました。先日の練習でボーカルTacaCが「バナナにトマトにキウイに豆腐に~♪」と歌っていたので(たぶん)、それを思い出しながら食材を選んでしまい、なんとも組み合わせにくいものばかりでミックスジュースばかり飲んでいます。

そしてそんなときに限って親から大量の野菜とお米が・・・。実はお米も先日ネットで注文したばかり・・・。

そして従姉からいただいた枕崎の鰹節ビッグザイズも一緒に!(姉さんありがとー!!)

冷蔵庫に入りきれず、キッチンに溢れている野菜とフルーツ・・・。ありがたいことです。絶対に腐らせることなく食します。

 

 

先日の土曜、村上ポンタ秀一さんのライブに行ってきました。

歌はジャンクフジヤマさん、アコーステッィクギターは天野清継さんという組み合わせ。

山下達郎さんや吉田美奈子さんのバックで叩いているのを聴いて、好きになったドラマーの1人。またすごいの聴かせてくれるんだろな、と期待して行きました。予想以上にすごかったです。うちのベースのHiroのように小学生みたく「すごかったです」としか言えませんが、すごかったです、感激です。

天野さんのギターは初めて聴きましたが、アコースティックギターから色んな色の音がしました。タバコのCMでギター弾いてたみたいですね、知りませんでした。

色んな弾き方があるんだなぁとまたまた感激しましたので、マネから頑張りたいと思います。

 

 

7/16(土曜日)はGates7でライブです。

とても素敵なタイバンです。

皆様のお越しを、心よりお待ちしてます!!!!!!!!!!!!!

サチコ 

 

 

 

 

 

 

 

コメントをお書きください

コメント: 2
  • #1

    Harvey (日曜日, 22 7月 2012 06:18)

    My spouse and I stumbled over here coming from a different web page and thought I may as well check things out. I like what I see so now i�m following you. Look forward to looking at your web page for a second time.

  • #2

    buytadalafilonline (水曜日, 07 11月 2012 03:24)

    I intended to draft you this bit of remark in order to say thank you once again for the pretty guidelines you've documented here. It is quite strangely open-handed of you to present unhampered precisely what a lot of people could have made available as an electronic book to generate some cash for themselves, and in particular now that you could have tried it if you decided. Those good tips likewise served as a good way to recognize that some people have a similar dream the same as my personal own to understand a whole lot more concerning this condition. I am sure there are lots of more fun periods ahead for many who take a look at your website.